صادق آل محمد صلی الله علیه و آله

نمایش مستند ومستدل زیبایی های دین***استفاده از مطالب وبلاگ هیچ مشکلی ندارد

صادق آل محمد صلی الله علیه و آله

نمایش مستند ومستدل زیبایی های دین***استفاده از مطالب وبلاگ هیچ مشکلی ندارد

صادق  آل محمد صلی الله علیه و آله

خدا را شکر مولایم علی شد.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۸ فروردين ۹۶، ۲۳:۰۵ - ABOLFAZL :.
    لایک
  • ۲۹ بهمن ۹۵، ۱۱:۲۹ - محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
    عالی
  • ۲۱ دی ۹۵، ۲۰:۲۸ - محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
    فقط خاتمی+++
  • ۸ دی ۹۵، ۲۰:۱۱ - محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
    +++

مخالفت اسلام با دلبستگى به دنیاست نه با تمدن

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

آنهایى که مى‏خواهند عیب گیرى کنند مى‏گویند: اسلام با همه تمدنها مخالف است. این اشتباه است. اسلام با هیچ تمدنى مخالف نیست. اسلام تمدنى را ایجاد کرد، ششصد، هفتصد سال یک دنیا را، تقریباً اکثر معموره را [متمدن‏] کرد؛(آندلس) با اینکه باز اسلام نبود درست.(اسلام ناب نبود) با تمدن، اسلام مخالف نیست، با دلبستگى‏ و محدود شدن مخالف است که همه آمال و آرزوى ما همین باشد؛ همه همّ ما همان علفمان باشد؛ تمام همت ما این باشد که خوب بخوریم، خوب بخوابیم و خوب شهوات، دلبستگى را مخالف است، این که همّ انسان، علفش باشد! با این مخالف است اسلام. همه مظاهر تمدن را انبیا قبول دارند، لکن مهار شده؛ نه مطلق و رها. شهوات را جلویش را نگرفتند؛ جلو رهایى و آزادى را گرفتند. یک کسى- در همان زمانهاى سابق، به یک ظریفى که از آشناهاى ماست- راجع به امور جنسى گفته بود که فلانى!: این حل شده. او گفته بود این را در صدر خلقت، خرها حل کرده بودند! آن آزادى که شما مى‏گویید که حل شده همان است که حیوانات در صدر خلقت آزاد بودند! انبیا آمدند این آزادى را جلویش را بگیرند و اصلش را مخالف نیستند، دعوت هم به آن کرده‏اند. این دعوت به ازدواج، این قدر تعریف از ازدواج براى اینکه هم ازدواج بشود، هم انحراف نباشد. از این شهوات مطلق، از این مراکز فساد و فحشا، انبیا جلوگیرى مى‏کنند، نه از اصل شهوت. اصل شهوت طبیعى است و باید هم کار خودش را انجام بدهد، اما حدود دارد. اگر تربیت و تعلیم آن طورى که انبیا و تحت تربیت انبیاست تحقق پیدا بکند، انسان هم صحیح مى‏شود و روى یک نظمى تحقق پیدا مى‏کند و این آکل و مأکول (1) و این تعدّیات و این تجاوزها و این اختلافهاى طبقاتى پیدا نمى‏شود؛ و هم آن طرف- که عمده آن طرف است- آن حیات جاویدى که آخر ندارد تأمین مى‏شود.

                        صحیفه امام، ج‏8، ص: 517

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۳
سعید پارسا ارسنجانی

نظرات  (۲)

۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۶:۱۵ ♥ محجبه ♥
+++
۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۹ محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
+++++++

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">