صادق آل محمد صلی الله علیه و آله*** سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»1401

نمایش مستند ومستدل زیبایی های دین***استفاده از مطالب وبلاگ هیچ مشکلی ندارد.

صادق آل محمد صلی الله علیه و آله*** سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»1401

نمایش مستند ومستدل زیبایی های دین***استفاده از مطالب وبلاگ هیچ مشکلی ندارد.

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۵ خرداد ۰۰، ۱۶:۱۸ - ناشناس
    احسنت
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۰۰

شگفتی های آفرینش

شگفتیهاى آفرینش (ترجمه توحید مفضل)، ص: 46

[هیأت جهان و شکل‏گیرى آن‏]

اى مفضّل! نخستین عبرت و دلیل بر خالق جلّ و علا، همین هیأت دهى، گردآورى اجزا و نظم آفرینى در کار این عالم است؛ از این رو اگر با اندیشه و خرد در کار عالم، نیک و عمیق تأمل کنى، هر آینه آن را چون خانه و سرایى مى‏یابى که تمام نیازهاى بندگان خدا در آن آماده و گرد آمده است. آسمان، همانند سقف، بلند گردانیده شده، زمین بسان فرش، گسترانیده شده، ستارگان چون چراغهایى چیده شده و گوهرها همانند ذخیره‏هایى در آن نهفته شده و همه چیز در جاى شایسته خود چیده شده است. آدمى نیز چون کسى است که این خانه را به او داده‏اند و همه چیز آن را در اختیارش نهاده‏اند. همه نوع گیاه و حیوان براى رفع نیاز و صرف در مصالح او در آن مهیاست.

اینها همه، دلیل آن است که جهان هستى با اندازه‏گیرى دقیق و حکیمانه و نظم و تناسب و هماهنگى آفریده شده. آفریننده آن یکى و او همان شکل ده، نظم آفرین و هماهنگ‏کننده اجزاى آن است. براستى که او در قدسش جلیل و در کارش بلند مرتبه و وجهش کریم است. خدایى جز او نیست و از آنچه منکران مى‏پندارند منزّه و از آنچه ملحدان به او نسبت مى‏دهند برتر و جلیلتر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۱
سعید پارسا ارسنجانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">