صادق آل محمد صلی الله علیه و آله*** سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»1401

نمایش مستند ومستدل زیبایی های دین***استفاده از مطالب وبلاگ هیچ مشکلی ندارد.

صادق آل محمد صلی الله علیه و آله*** سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»1401

نمایش مستند ومستدل زیبایی های دین***استفاده از مطالب وبلاگ هیچ مشکلی ندارد.

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۵ خرداد ۰۰، ۱۶:۱۸ - ناشناس
    احسنت
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۲۸

فریب کد خدا

برخی فریب سخنان آمریکا و کشور های غربی را می خورند در حالی که ایشان به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند البته ما که مسلمانیم نباید فریب سخنان گول زننده مبنی بر رفع خصومت ها در صورت مذاکره را بخوریم. ما نباید حرف ناخدای انقلاب را نادیده بیانگاریم و به دنبال راضی نمودن کدخدا باشیم. وقتی سوره توبه را می خوانیم می بینیم که گویا حال امروز ما را بیان می کند.

قرآن در مورد مشرکان می فرماید: که هیچگاه فریب سخنان دلنشین و الفاظ به ظاهر زیباى آنها را نخورید زیرا:" آنها مى‏خواهند شما را با دهان خود راضى کنند، ولى دلهاى آنها از این موضوع ابا دارد" (یُرْضُونَکُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى‏ قُلُوبُهُمْ‏).[1]

دلهاى آنها از کینه و انتقام‏جویى و قساوت و سنگدلى و بى اعتنایى به عهد و پیمان و رابطه خویشاوندى پر است، اگر چه با زبان خود اظهار دوستى و مودت کنند.

و در پایان آیه اشاره به ریشه اصلى این موضوع کرده مى‏گوید:" و بیشتر آنها فاسق و نافرمانبردارند" (وَ أَکْثَرُهُمْ فاسِقُونَ‏).

در آیه بعد یکى از نشانه‏هاى فسق و نافرمانبردارى آنها را چنین توضیح مى‏دهد:" آنها آیات خدا را با بهاى کمى معامله کردند، و به خاطر منافع زود گذر مادى و ناچیز خود، مردم را از راه خدا باز داشتند (اشْتَرَوْا بِآیاتِ اللَّهِ‏

ثَمَناً قَلِیلًا فَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِهِ‏).

در روایتى چنین آمده که" ابو سفیان" غذایى ترتیب داد و جمعى از مردم را به مهمانى فرا خواند تا از این طریق عداوت آنها را در برابر پیامبر اسلام ص برانگیزد.

بعضى از مفسران آیه فوق را اشاره به این داستان دانسته‏اند، ولى ظاهر این است که آیه مفهوم وسیعى دارد که این ماجرا و سایر ماجراهاى بت پرستان را شامل مى‏شود که براى حفظ منافع مادى و زودگذر خویش از آیات خدا چشم پوشیدند.

بعد مى‏گوید:" چه عمل بدى آنها انجام مى‏دادند" (إِنَّهُمْ ساءَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ‏).

هم خود را از سعادت و هدایت و خوشبختى محروم مى‏ساختند، و هم سد راه دیگران مى‏شدند، و چه عملى از این بدتر که انسان هم بار گناه خویش را بر دوش کشد و هم بار گناه دیگران را.

تفسیر نمونه    ج‏7    299    

 

 

 



[1] سوره توبه آیه 8

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۶
سعید پارسا ارسنجانی

مذاکره هسته ای

کدخدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">